Eind 2019 zal online verzekeringsmerk AllSecur verdergaan onder diens nieuwe naam ‘Allianz Direct’. Daarmee adopteert dit in 2008 geïntroduceerde en inmiddels welbekende en ingeburgerde autoverzekeringsproduct de naam van diens moederonderneming: Allianz Group: één van de grootste verzekeringsmaatschappijen ter wereld.
Als autoverzekeringsmerk zal AllSecur gedurende het najaar van 2019 geleidelijk aan van de verzekeringsmarkt verdwijnen…
Tip: vul hier het kenteken van jouw auto in…En vind direct een goedkopere autoverzekering!
Waarom de naamsverandering van AllSecur naar Allianz Direct?
AllSecur is een autoverzekeringsmerk –onder de paraplu van het Duitse moederbedrijf Allianz– dat uitsluitend in Nederland en Duitsland wordt gevoerd. Althans, nog héél eventjes… AllSecur gaat in het laatste kwartaal van 2019 definitief door als Allianz Direct. Dit, omdat een viertal Europese online verzekeringsmerken van Allianz Group wordt samengevoegd tot één Europees label, namelijk:
- Nederland (AllSecur)
- AllSecur Duitsland
- Fénix Directo Spanje
- Italië (Genialloyd)
Vanwege deze internationale samenwerking moest er simpelweg één overkoepelende naam komen. Omdat Allianz in grote delen van Europa tóch al een bekend merk is, is voor Allianz Direct gekozen. De reden van de naamswijziging is dus van strategische aard: meerdere online Allianz-dochterbedrijven worden samengevoegd tot één Europees autoverzekeringslabel voor doe-het-zelfklanten.
Het is de bedoeling dat Europeanen via Allianz Direct diréct online hun autoverzekering kunnen afsluiten. De toevoeging ‘Direct’ zou duidelijk moeten maken dat kernwaarden als innovatie, modernisatie, digitalisatie, efficiëntie, mobiliteit, snelheid, flexibiliteit en toegankelijkheid de boventoon zullen gaan voeren.
Overigens zal Allianz Benelux de risicodrager voor Nederlandse verzekerden blijven; de naamsverandering verandert dus ook hier niets aan.
Europees samenwerkingsverband: veranderingen & voordelen…
Allianz Direct komt in de plaats van AllSecur. Desalniettemin blijft het een losstaand onderdeel binnen de overkoepelende verzekeringsmaatschappij ‘Allianz Group’. Bart Schlatmann –bestuursvoorzitter van o.a. Allianz Direct– legt uit: “Door samen te werken op Europese schaal creëren we nog meer slagkracht om innovaties snel beschikbaar te stellen. Dit werkt in het voordeel van onze klanten. Zo kunnen we de premie scherp houden en de klant nog beter van dienst zijn met meer snelheid en gemak. Wij willen de meest efficiënte verzekeraar worden en ons volledig laten leiden door de behoeftes van onze klanten.” (bron)
Ben je inmiddels nieuwsgierig geworden naar het spiksplinternieuwe verzekeringsmerk ‘Allianz Direct’. Dan kun je nú alvast een kijkje nemen op de website. (bron)
Wat verandert er voor bestaande klanten van AllSecur?
Voor huidige klanten van AllSecur verandert er niks. Dus heb je momenteel een lopende autoverzekering van AllSecur, dan verhuist deze automatisch mee naar Allianz Direct. Hiervoor hoef je niks te doen. Je premie blijft gelijk; zo ook je jaarcontract én alle verzekeringsvoorwaarden. Al het goede van het Nederlandse AllSecur wordt behouden, maar aangevuld met alle goede inzichten vanuit het buitenland.
Wat overigens wel kan zijn veranderd is het e-mailbeleid van AllSecur. Als je op de website van AllSecur hebt aangegeven géén e-mail te willen ontvangen, kan het zijn dat je nu wel bericht ontvangt over Allianz Direct. Dat komt omdat jouw autoverzekeraar wettelijk verplicht is jou inhoudelijk up-to-date te houden over je lopende autoverzekering. Het gaat hier om louter informatieve berichtgeving; commerciële aanbiedingen en nieuwsbrieven zullen achterwegen blijven.
Kortom: de naam en huisstijl van AllSecur moeten plaatsmaken voor iets nieuws, maar de reeds lopende contracten en polissen van alle AllSecur-autoverzekeringsklanten blijven exact hetzelfde.
Wanneer verandert er wél iets voor jou als verzekeringsnemer?
Zodra je een nieuwe autoverzekering afsluit bij AllSecur of Allianz Direct óf een wijziging aanbrengt in je huidige verzekering krijg je een verzekering met de vernieuwde voorwaarden navenant Allianz Direct. Dus als jouw huidige verzekering dit najaar (of later) afloopt, dan krijg je vanzelf een verlengingsvoorstel vanuit Allianz Direct. Het betreffende voorstel is dan ook voorzien van de hernieuwde voorwaarden. Let wel: tót die tijd verandert er helemaal niets.
Jijzelf hoeft als bestaande klant van AllSecur dus NIKS te doen; mocht er iets veranderen in jou huidige situatie, dan ontvang je automatisch een berichtje daarover.
De toekomstvisie van Allianz Direct…
Of je nu online een premie berekent, je gegevens aanpast in de zelfservice-omgeving ‘Mijn Account’ of telefonisch contact opneemt met een klantenservicemedewerker… Het is de bedoeling dat er altijd directe hulp en service word geboden: 24 uur per dag, 7 dagen per week. Terwijl men kwalitatief hoogstaande autoverzekeringen tegen scherpe premies wil blijven aanbieden. Bij Allianz Direct blijft het beste van AllSecur gewoon voortbestaan:
- Standaard nul euro eigen risico (€0,-)
- Dagelijks opzegbaar + veranderbaar
- Gratis vervangend vervoer bij schade
- 24/7 telefonisch bereikbaar
Allianz Direct blijft voor auto’s WA-verzekeringen én cascoverzekeringen aanbieden. Hoe meer schadevrije jaren je opbouwt, des te meer premiekorting. Elke autorijder ontvangt een individuele korting; Allianz Direct hanteert dan ook géén klassieke bonus-malusladder. Bovendien zijn er een heleboel aanvullende bijdekkingen mogelijk, waaronder:
- Extra accessoires
- Pechhulp
- Rechtsbijstand Verkeer
- Schade Inzittenden
- Verlengde Nieuwwaarde óf Aanschafwaarde
- Vrije Reparatiekeuze
Doordat Allianz Direct een bundeling van krachten is, kan een grotere (internationale) doelgroep worden bediend. Dit levert niet alleen potentiële schaalvoordelen op voor Allianz zelf, maar óók voor diens verzekeringsnemers.
Wat gebeurt er met racetweeling Tim & Tom?
De coureurbroers Tim en Tom waren sinds 2013 hét gezicht van AllSecur. (bron) Ben je bekend met televisiereclames, radioreclames en sociale media? Dan kunnen de “doei-doei” commercials van AllSecur —met autocoureurs Tim & Tom Coronel— je bijna niet zijn ontgaan. Vele Nederlanders vragen zich dan ook af wat er met de racetweeling gaat gebeuren. Allianz Direct zegt het volgende daarover: “Houd hiervoor goed onze communicatie in de gaten, zoals onze social media kanalen en de commercials op radio en tv.”
Let wel: Allianz internationaliseert. En hoewel Tim en Tom in Nederland nationale bekendheid genieten, zijn het géén wereldsterren. De kans bestaat dat men op universele reclamecampagnes overgaat, waarbij men voor de volledige internationale doelgroep één commercial opneemt en in verschillende talen nasynchroniseert. De kans is dan ook aanwezig dat AllSecur-boegbeelden Tim en Tom binnenkort voor een allerlaatste keer “doei-doei” gaan zeggen.
AllSecur, voortaal Allianz Direct: tot slot…
Allianz Direct is het nieuwe label van verzekeringsgigant Allianz, hetgeen in Nederland AllSecur gaat vervangen. Ruim tien jaar lang richtte AllSecur zich op de Nederlandse directe online consumentenmarkt. Allianz Direct, daarentegen, gaat zich op een grotere Europese markt focussen… Waarbij het mobiele en digitale karakter vooropstaat… En grótere slagkracht en méér kostendeling binnen het online polisaanbod wordt beoogd.
Zodoende zou men betere dekkingen, uitgebreidere pechhulp in het buitenland én ingenieuzere (digitale) services moeten kunnen bieden. Dit dankzij een sterker wordend internationaal netwerk. Het moet de Europese doe-het-zelfklant zo gemakkelijk mogelijk worden gemaakt om zélf online een autoverzekeringspolis af te sluiten. (bron, Duitstalig)
Najaar 2019 verandert AllSecur definitief naar Allianz Direct met als doel schaalvoordeel behalen op Europees niveau. Desgewenst kun je echter nú al je autoverzekeringen onderbrengen bij deze ‘direct writer’. Via de vergelijkingsmodule van GoedkopeAutoverzekering.nl is voorlopig echter alléén nog het aanbod van AllSecur beschikbaar.